Chelseas Första Kärlek, del 8

Idag ska jag på gymnasiemässa, alltså info om olika gymnasieskolor som man kan välja på, så ni får ett tidsinställt inlägg här, och del 9 får ni kl 5! Enjoy :)




Jag vaknade av att jag hörde hårfönen från badrummet, jag tittade upp och såg Justin stå och föna håret framför handfatet. När han såg mig vinkade han och log, “Good morning sunshine!”
“Good morning,” svarade jag. Jag reste mig sakta upp och gick mot badrummet, jag kollade mig i spegeln.
“Oj, shit pommes vad jag ser ut,” sa jag när jag såg min spegelbild, mitt år stod åt alla håll och jag såg ut som ett troll.
“Say what!?” sa Justin och kollade frågande på mig.
Jag började skratta, “I’m sorry, I was just shocked about how crazy I look, so I reflexevly spoke Swedish,” sa jag och fortsatte skratta lite för mig själv.
“Well, you don’t look crazy, you should have seen me before my shower,” sa han och log mot mig.
“I’m sure that you look hot no matter how your hair looks like,” svarade jag honom utan att tänka efter. Jag kom på mig och tittade ner i golvet och rodnade. Han lyfte upp min haka och tittade rakt in i mina ögon och sa “I’m really happy that I met you, you seem like a great girl.”
Jag log brett mot honom, och han kramade mig hårt, och vi fnissade lite båda två.
“How do you feel today Chels?” frågade han mig.
“Much better,” svarade jag.

Det knackade på dörren, jag satte mig i en av fåtöljerna som fanns i rummet, och Justin öppnade dörren. Det var Pattie.
“Morning, mum,” sa han.
“Good morning, they serve breakfast downstairs now, so come now if you want to eat before all the other people are coming,” sa hon och fortsatte “You should go to Chelsea and ask here to come too.”
“Well, she is already here,” sa han och log ett stolt leende och öppnade dörren lite till så att jag syntes.
“Hi Pattie!” sa jag.
“Oh, good morning! See you at breakfast soon,” sa Pattie och gick ner.

“Can I just take a super duper quick shower before we eat?” frågade jag Justin.
“Ofcourse you can, I will watch some tv while I’m waiting”
“Thanks,” sa jag och gick ut från rummet, tillbaka till mitt rum igen.

Jag tog en snabb dusch och torkade håret halvt, borstade igenom det, och tog på lite foundation, så lite att det såg naturligt ut. Hela badrumsskåpet var nämligen fyllt med olika produktprover, det märktes att det var ett lyxigt hotell… Jag tog på mig mina  mörkblå tighta jeans, vitt linne, och min lila hoodtröja, jag snörde på mig mina lila converse och gick ut ur mitt rum. Samtidigt som jag skulle knacka på Justins dörr så öppnades den.
“Holy crap,” sa han och hoppade till, han visste ju inte att jag skulle stå precis utanför dörren och vänta.
“I’m sorry, did I scare you?” skrattade jag.
“Well, yeah, but that’s okay, shall we go?” han la sin arm över mina axlar och vi började gå. Han var ett halvt huvud längre än mig, jag var 163cm, och han måste ha varit 173cm.
“You’re kinda tall,” sa jag till honom medan vi gick sakta nerför trappan.
“Haha are you kidding me? Everyone tells me that I’m so short…” svarade han och skrattade till.
“Well, you’re taller than me, and I really don’t think you’re short, I am short,” sa jag och tittade upp på honom och skrattade.
“I guess I have grown atleast a little in the last months,” sa han, “and you are the perfect lenght, just as I like it.” Han log mot mig. Vi var framme i frukostrummet.
“Wow, this is huge,” sa jag och kollade med stora ögon. Det var en superstor matsal, och en jättebuffé med allt ifrån olika sorters bröd och flingor, till frukt och pannkakor.
“Yeah, that’s how I like it!” sa han och log drömmande, “Come on, take a plate.”
Jag tog en tallrik, men jag lät honom gå först, jag visste inte vart jag skulle börja. Justin fyllde sin tallrik med pannkakor, och lönnsirap. Jag räknade hans pannkakor, det var säkert 5 stycken amerikanska pannkakor, ett helt berg.
Han tittade på mig, “I love pancakes, and maple syrup, I really love maple syrup!”
“Haha, me too, but I had pancakes for breakfast yesterday, so I’ll pass today,” svarade jag och tog en skål med yoghurt och flingor.
“I never get tired of pancakes, I could have them for breakfast everyday!” han flinade gulligt åt mig.
Vi gick och satt oss vid bordet, och Pattie kollade på Justins pannkaksberg.
“I hope you will eat everything now when you took so much…” sa hon och tittade strängt på Justin.
“Mum, you know I will, I looove this!” sa han och reste sig upp igen, “Do you want orange juice?” frågade han.
“Yes, thank you,” svarade jag och log.
Han gick och hämtade två glas och satte sig igen, “Here you are.”
“Thanks,” sa jag.
Vi började äta, och han var klar med hela sitt berg innan jag ens ätit upp min yoghurt. Han var så smal, men han kunde äta hur mycket som helst.
“Do you want more?” frågade han.
“No, I’m fine,” svarade jag.
“Are you sure?”
Jag nickade, “Yeah, I’m full.”
“Okay, we’ll go upstairs now, see you later mum,” sa han och vi började gå upp igen.

“I would like to work out a little today, you know, abs,” sa han och skrattade, “do you exercise?”
“Not at the gym, but I go to  spinning and stuff,” svarade jag.
“Would you like to try?” frågade han.
“Yeah, I could try, I’ll try some on my upper body,” sa jag. Han la armen runt mina axlar igen...

Kommentarer
Postat av: Clara

GUD....VAD...DEN...ÄGER...han är så söt mot henne!! Den är jättebraaa!

2010-11-09 @ 16:25:24
URL: http://baraclaraas.blogg.se/
Postat av: jovana

älskar dina noveller :):)

dem är väldigt bra :)

2010-11-09 @ 17:15:33
URL: http://jovanapavlov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0