Chelseas Första Kärlek, del 6

Chelseas synvinkel

Han ville träffa mig igen, det här måste ha varit en dröm, jag var så glad!
“I’d love to.” sa jag till honom.
“You need some rest, put your head in my lap, and try to sleep,” sa han till mig. Han var så underbar.
“But what will you do?” frågade jag.
“I’ll watch tv or something, just try to sleep a little, and you will feel better.”
Jag la huvudet i hans knä, vänd mot honom, och blundade. Jag somnade väldigt snabbt.
När jag vaknade hörde jag flera röster. Både manliga och kvinnliga. Jag öppnade ögonen och såg att Justin hade en xbox kontroll i handen, och att det var ungefär 10 personer i rummet.
“Hi Chels,” sa han och tittade mig i ögonen, “do you feel any better?”
Jag nickade.
“Well almost the whole team is here, they are kinda worried about you, just like I am.”
Han var verkligen så snäll. Jag satte mig upp i soffan.
“Be careful, I don’t want you to faint again,” sa han.
“I wont.”
“Hi, I’m Pattie,” sa en kvinna med mörkt hår, jag kände igen henne, det var hans mamma. “I’m Justins mother.”
“I’m Chelsea.”
“We are really worried about you, how do you feel, I heard what happened,” sa hon.
“I’m feeling better, thank you,” svarade jag och log.
Sen hälsade jag på alla, Sean (som jag redan sett, men vi hade glömt att hälsa), Jessica J, Scooter, Ryan Good, Kenny, Alfredo, Jasmine V och Dan.

Nu satt jag bredvid Justin i soffan, vi började prata om allt möjligt. Jag kollade på klockan, “I wonder when my mum and dad will be here, its 11 o’clock.” sa jag.
“Don’t worry, they will probably be here soon,” svarade han.
“I’m not worried, I like it here, I’m having a great time with you,” sa jag och log mot honom. Jag förstod inte att jag faktiskt hängde med Justin Bieber och nästan hela hans team. Det var en dröm som gått i uppfyllelse.
Jag bestämde mig i alla fall för att ringa mamma, jag ville säga att jag mådde bra. Jag tog upp min telefon som jag hade i fickan på tröjan.
“Vad fan…” sa jag. Jag såg att hela skärmen var sprucken, och den var död.
“What did you just say?” frågade Justin och kollade frågande på mig.
“Oh, emm, Swedish…” sa jag, “my phone is broken, it must have broke when I fell.”
“Thats too bad, you can borrow mine if you want to call your mum or something,” han gav mig sin Blackberry.
“Thank you so much,” sa jag och började resa mig upp.
“Maybe you shouldn’t walk around so much, with your foot and all,” stoppade han mig, “and I really don’t want you to get dizzy,” han kollade lite sorgset på mig.
“You’re right, I should probably take it easy,” sa jag och slog mammas nummer och satte mig igen.

“Hej gumman,” svarade hon, “hur mår du? Det är kaos här, vi har inte rört oss en meter på 2 timmar.”
“Jag mår bättre, jag har bara en spricka i foten, annars mår jag bra nu,” svarade jag, “oroa er inte.”
“Vad bra, jag är så ledsen, men den här gatan är helt kvaddad, vi kommer inte framåt på länge,” sa hon besvärat.
Justin knackade mig på axeln, “Could I speak to her?” frågade han. Justin Bieber ville prata med min mamma, hur coolt är inte det!? Jag nickade åt honom.
“Mamma, jag glömde säga att jag är med Justin Bieber och hans team backstage, jag är så himla lycklig,” sa jag.
“Nej är det sant? Vad roligt för dig älskling!”
“Aa visst, men Justin vill i alla fall säga något till dig, hälsa pappa, hej då!” sa jag och gav Justin telefonen.
“Hello ma'am, it’s Justin,” började han, “I just want to tell you that Chelsea is welcome to stay here, I heard that you were stuck in traffic.”
“Thank you so much, emm, Justin, I know that it means a lot to my girl,” svarade hon.
De pratade en liten stund, och jag slutade lyssna, jag pratade lite med Jessica istället, hon var så himla trevlig!

Jag hörde att Justin sa “Bye, I will take care of your daughter,” och lade på. Han log mot mig och sa “I offered your mum and dad to stay at a hotel for the night, cuz they will shut off the whole street, so it will take hours to get here.”
“But what will I do?” frågade jag. Skulle jag behöva bo på något hotell helt ensam hela natten?
“If you want, you can join me and the team at the hotel across the street, we will pay your room,” sa han.

Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG shiit bra när kmr nästa. vad kmr att hända. jag vill ba läsa mer och mer

2010-11-08 @ 19:35:46
Postat av: josefin

skriv mer, den är braa! :)

2010-11-08 @ 19:58:24
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Postat av: Patricia

Jätte bra !!

Var det inte lite konstigt när han skulle prata med hennes mamma och sa ''hello mam '' :P

2010-11-08 @ 20:00:06
URL: http://patriciaatt.blogg.se/
Postat av: Emma

skit bra meer so fort som möjligt !! ;)

2010-11-08 @ 21:54:19
URL: http://fotoemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0