Chelseas Första Kärlek, del 4

“We are almost there, you can do it” sa vakten till mig.
“I know, but I just can’t believe that I won’t see the end of the concert” svarade jag emellan snyftningarna.
“Thats too bad, I know, but your health comes first, and now we are here.” Vi hade kommit backstage och han la ner mig på någon slags brits, och det fanns sjukvårdare där.
“Har du ont någonstans?” frågade en äldre kvinna, och jag kom på att jag pratat engelska hela tiden med vakten, men alla sjukvårdare verkade vara svenska.
“Ja typ överallt!” svarade jag och började böla ännu mer.
“Vi ska undersöka dig, kommer du ihåg vad som hänt?” fortsatte kvinnan.
“Alla började trycka jättemycket, så jag klämdes mot staketet och kunde knappt andas, sen blev allt svart, och när jag vaknade till lite så låg jag på marken och jag var helt nertrampad.” fick jag fram.
“Okej, det kommer bli bra ska du se.”

Efter att sjukvårdarna hade undersökt hela mig och kommit fram till att jag inte var allvarligt skadat, utan “bara” hade fått en spricka i vänster fot och resten av skadorna skulle bara bli blåmärken lindade de in foten i bandage och satte på en stor slags stödstrumpa. De sa att det inte var nödvändigt att åka till akuten eftersom de hade kontakt med dem, och det hade skett en stor trafikolycka, och jag skulle få vänta säkert 5 timmar på sjukhuset innan jag fick träffa en läkare. Mina skador var ju trots allt inte så farliga jämfört med en trafikolycka.

“Vi har kontaktat dina föräldrar, men de är fast i köer på grund av olyckan, och det var en väldigt stor olycka, så de kommer inte kunna komma hit förrän om några timmar…” informerade en manlig sjukvårdare mig.
“Okej, vad ska jag göra till dess?” undrade jag.
Du kommer få gå in i rummet där,” sa han och pekade på en dörr, “det finns en soffa som du kan lägga dig på, och lite tv-spel och så, men det kan hända att det kommer lite folk om ungefär 10 minuter, för då är showen slut, hoppas det inte gör dig något.”
“Okej, det är lugnt,” svarade jag.
“Du har en toalett runt hörnet,” sa han.
Jag gick mot rummet och öppnade dörren, det fanns en gigantisk tv och en stor mysig soffa, ett biljardbord och lite andra underhållningsgrejor. Det såg ut som ett megalyxigt uppehållsrum.
Jag satt mig i soffan och slog på tvn, jag flipprade mellan kanalerna i några minuter. Sen bestämde jag mig för att gå och kissa. Jag gick ut ifrån rummet och gick runt hörnet som jag blivit informerad, och såg en dörr som det stod ‘WC’ på. När jag var klar gick jag tillbaka mot rummet, jag kände att jag började bli lite yr, men jag brydde mig inte om det. Det blev bara suddigare och suddigare, och jag kände att jag förlorade balansen…

Kommentarer
Postat av: Emma

okej meeer jag döör meer nu , jag vill ju veta meer !! :)

2010-11-08 @ 16:50:30
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Åh jättebra :D tycker det är bra med lite story och inte bara pang boom de träffas som det har varit i de andra novellerna, ska definitivt fortsätta läsa det här:D:D

2010-11-08 @ 17:07:33
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Mer idag :D?

2010-11-08 @ 17:09:56
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Julia

s-s-s-superbra (yy'

kommer det någon mer del idag? ;o

2010-11-08 @ 17:38:01
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: tora

jätte bra när kommer nästa??

2010-11-08 @ 17:43:39
Postat av: Anonym

heeej. jag lste justindrewbeebs.blogg.se när jag såg din komentar så jag bytte sida hit. du skriver jätte bra jue... ! <3 när kmr nästa?

2010-11-08 @ 17:44:39
Postat av: Anonym

omg vad bra du skriver :O

2010-11-08 @ 17:47:57
Postat av: Patricia

sååå braa

2010-11-08 @ 17:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0