Chelseas Första Kärlek, del 36

“Jasmine?” frågade jag.
“Hi Chelsea!” sa hon och rusade fram till mig och gav mig en kram, “I’ve missed you!”
“I’ve missed you too! What are you doing here?” frågade jag. Det var så himla kul att se henne igen. Jag visste att Justin och hon bara var jättebra vänner, inget mer.
“I was at the AMA’s, and then Scooter called me and said you guys were here, so I went here to see you,” sa hon och log.
“I’m glad you did,” sa jag.
“Yeah… But how are you? You look very skinny,” sa hon.
“I’m fine, I had a rough time at home when you guys left, but now I’m all good,” sa jag. Jag började tröttna på att folk påpekade sånt…
“Okay… I’m glad you’re better,” sa hon.
Plötsligt kom Justin bakom mig och la sina händer på min midja.
“Hi sweetie,” sa han.
Jag tittade bak på honom, “Well hello.”
“Did you find anything?” frågade han och gav mig en retsamt kort kyss.
Jag vände mig mot honom och visade upp mina naglar, “Yeah,” sa jag.
“Nice color!” sa han.
“Yeah I know, I thought of you,” sa jag och log.
Han gav mig en längre kyss, och jag besvarade den.
Jag kom på tiden, “I have to go get my phone,” sa jag.
“What? Your phone?” frågade han förvirrat.
“Yeah, you’ll see, I’ll be right back,” sa jag, “and don’t do anything with Jasmine that you’ll regret.”
“Chelsea, we’re just friends, trust me,” sa han.
“I trust you,” sa jag och gick emot affären där jag lämnat in min telefon.
Jag betalade, och fick sedan telefonen. Den var hur snygg som helst! Lila- och vitrandig, med metalldekorer som föreställde mina och Justins initialer med ett hjärta emellan.

“Look at this Justin!” sa jag och visade honom.
“Aaw, that’s amazing!” sa han, “how cute.”
“I know!” sa jag och log.
“Wanna play something?” frågade han förväntansfullt.
“Yeah sure,” sa jag.
“Let’s do a battle,” sa han och pekade på dansmattan.
Jag nickade, och klev upp på ena sidan.
Vi valde en låt och började.
Jag tittade inte på poängen, jag koncentrerade mig bara på att pricka alla, jag skulle vinna det här!
Låten tog slut, och jag kollade på poängen en gång, “Yeeeees! Jag vann!” skrek jag.
“Yeah, you won, if that’s what you said?” sa Justin och skrattade.
“Umm, yeah,” sa jag och log.
“Well, good job,” sa han och flinade.
“Thanks,” sa jag.
Jag satt på mig mina klackskor igen, jag upptäckte att jag hade otroligt ont i fötterna efter att ha gått i de hela kvällen. Jag kände att jag gick som en anka…
Jag skrattade till för mig själv.
“What are you laughing at?” frågade Justin och flinade.
“I can barely walk,” sa jag och skrattade igen.
“Haha, nah I can see that,” sa han och log, “Can’t you take them off, and walk barefoot?”
“Yeah I guess so,” sa jag.
“We’re probably going home after this, so it’s just out to the limo,” sa han.
Jag nickade.

En timme senare bestämde vi oss för att åka tillbaka till hotellet, Usher, Sean och Jasmine åkte någon annan stans och jag, Pattie och Scooter var på väg till limon.
Jag gick barfota ut från entrén, och ut på stentrappan utanför. Plötsligt kände jag hur det smärtade i foten, och jag kollade ner, “Fan också! Jävla glasjävel!” svor jag när jag såg att jag trampat in en glasbit i foten, och det blödde.
“What are you saying Chelsea?” frågade Pattie och skrattade.
Jag pekade på foten till svar, och satt mig ner på stentrappan.
“Oh no,” sa Pattie, “I’ll go get somebody,” sa hon och gick in igen.
“No Chelsea, you’re bleeding again,” sa Justin sorgset, “I’m sorry that I told you to walk barefoot.”
“It’s not your fault Justin,” sa jag och log halvt.
Scooter kom fram till oss, “What’s up here?” frågade han lite irriterat, han hade gått till limon och vi hade inte kommit.
“She’s got glass in her foot,” sa Justin.
“Aouch!” sa Scooter, “Should I take it out?”
Jag stelnade till när jag tänkte på hur ont det skulle göra.
“I don’t know, she’ll probably faint…” sa Justin.
“Yeah, please wait?” bad jag.

Kommentarer
Postat av: Julia

asbra :)

2010-11-30 @ 06:54:13
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: evelina

en till ?! snälla ,skit bra ! <3

2010-11-30 @ 16:41:26
URL: http://eeveelinas.blogg.se/
Postat av: sofia

fick reda på den här bloggen idag och nu har jag läst allt, kan bara inte sluta! asbra verkligen!

2010-11-30 @ 17:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0