Chelseas Första Kärlek, del 35

Vi stod och kramades i flera minuter, jag grät av glädje för Justins skull.
Vi släppte varandra, och vi började helt plötsligt skratta. Det hade varit en sån galen kväll, han hade vunnit i alla kategorier han var nominerad i, och han var bara 16.
“This is just sick,” sa han och flinade.
“I know, congrats,” sa jag.
Vi kunde inte sluta le, båda två var så lyckliga.
Galan var slut nu, och tv-sändningen hade slutat, så vi gick ut igen. När vi kom började folk applådera igen. Jag kunde inte sluta flina, och skratta, inte Justin heller.
“Come here man!” sa Usher och kramade Justin. De kramades länge, jag såg att Usher fällde en glädjetår, “I’m so proud of you, lil brother.”
“Thanks, I wouldn’t be here without you,” sa Justin.
Justin gick sen och kramade sin mamma och pappa, Scooter, Sean och några till.
Plötsligt kände jag någon knacka på min axel, jag vände mig om.
“Hey girl,” sa ingen mindre än Rihanna, mitt hjärta rusade iväg, hon var ju en av mina största idoler.
“Hi!” sa jag.
“I’m Rihanna,” sa hon och tog min hand.
“Yeah, I know,” sa jag och skrattade, “I’m Chelsea.”
“I’m so happy for you guys, you will be perfect for Justin, he’s such an amazing boy!” sa hon glatt.
“Yes, he really is,” sa jag och log, jag kunde inte fatta att jag stod och pratade med Rihanna.
“Hey Justin! Do you ignore me or what?” frågade hon och skrattade när hon gav honom en liten knuff.
“Hi, Rihanna!” sa han och gav henne en kram. Jag kände att jag blev lite svartsjuk. Fast jag visste att det var mig han älskade, de var bara kompisar, jag kunde inte ändra på det.
“Congrats you sexy boy,” sa hon och rufsade till hans hår.
Justin skrattade.
Jag hörde en massa tjejer skrika, “CHELSEA!”
Jag kollade bakåt, det stod runt 20 tjejer bakom staketen, “You suck!” skrek en.
“You’re ugly, you don’t deserve Justin!” skrek en annan, som fortsatte, “you should really watch out! You’re in big trouble!”
Jag visste att jag inte skulle ta åt mig, men jag blev ändå sårad, och lite rädd. Justin tog handen runt min midja, “Don’t listen to them, okay? They’re just jealous, you know,” sa han.
Jag nickade.
“Let’s go somewhere else now, okay?” sa han och log
“Yeah sure,” sa jag.
Vi gick mot limon, Usher och Sean följde också med.
“You know what Justin? Let’s celebrate now!” sa Scooter.
“Yeah man!” sa Justin och log.
“I’m so proud of you,” sa Usher och la armen om Justin på ett broderligt sätt.
“Thanks man,” sa Justin.
Sean flyttade sig och satt sig bredvid mig.
“Chels,” sa han och gjorde en high five med mig.
“Yo,” sa jag och skrattade.
“It’s great that you’re with us, Justin is so much happier, and you’re a great girl,” sa han. Alla var så trevliga här, inget var någonsin pinsamt eller obekvämt, det var verkligen som en stor familj.
“I’m glad to hear that,” sa jag och log.
Han sänkte rösten lite, “Are you feeling better? I heard that you had a tough time…”
Jag tittade ner i golvet, “Yeah… I had, but I’m all good now, just have to get back to normal again,” sa jag och log halvt mot honom.
Han klappade mig på ryggen, “Keep up the good work sis,” sa han.
“I will, brotha!” sa jag och skrattade.
Vi stannade vid något slags spelställe, det hette The Trocadero.
Vi gick in genom portarna, och när vi kom in lyste Justins ansikte upp.
“This is heaven!” sa han och skrattade.
Det var discolampor överallt, flera våningar med dansspel, flipperspel och andra underhållningssaker.
Justin sprang fram till ett bilspel, “Scooter, I bet I can win over you!”
“You shouldn’t have said that!” sa Scooter och satte sig i bilen bredvid Justin.
“They’re crazy,” sa Pattie till mig och skrattade.
“Yeah, like kids at the candy shop,” sa jag och log.
“Come here,” sa hon och drog med mig till en liten affär.
“What?” frågade jag nyfiket.
“We should get our nails done,” sa Pattie och gick fram till disken.
Hon sa till tjejen i kassan att vi ville ha manikyr.
Vi fick sätta oss vid ett bord, och vi fick superfina naglar.
“What color do you want?” frågade hon som fixade mina.
“Hmm, purple, maybe,” sa jag.
“This one?” frågade hon och höll upp en flaska med mörklila skimrande nagellack.
“Yes, that’s perfect,” sa jag.

Efter en halvtimme var vi klara. Vi gick ut ur butiken, Justin och de andra killarna stod och skrev några autografer, innan de gick och spelade igen.
Justin vinkade till mig och log, jag gjorde detsamma.
Jag såg en skylt där det stod att man kunde fixa sitt mobilskal.
“Hey let’s go there!” sa jag till Pattie och pekade mot affären.
“Yes indeed!” sa hon och skrattade.
Jag hade fått en ny telefon efter att min gamla gått sönder, så nu hade jag en vid xperia x8, den skulle bli grym med lite dekorationer.
“Hi, how much does it cost to get this pimped?” frågade jag och log hoppfullt.
“50 dollars,” sa hon.
“Alright, then I’ll do it,” sa jag.
“Okay, what colors do you want? And you can choose 4 letters, and 1 symbol,” sa hon.
“Okay, I want white, and purple, then I want JB and CL, and a heart between,” sa jag och log.
“Alright, you can pick it up in 30 minutes,” sa hon.
“Thanks!”

Vi gick upp för trappan, till killarna, jag såg att Justin stod och kramades med någon tjej…

Kommentarer
Postat av: evelina

bra del ! :D en till idag snälla?!

2010-11-29 @ 16:29:03
Postat av: Anonym

mer nuu snälla! :D

den är sjukt bra!

2010-11-29 @ 16:34:40
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

skiit bra en till ;)

2010-11-29 @ 17:15:45
Postat av: Anonym

skiit bra en till nu snälla :) =: :P

2010-11-29 @ 17:58:23
Postat av: Tora<3

snälla en till!!!!!du skriver sjukt bra!!

2010-11-29 @ 18:11:51
Postat av: A BIEBER STORY BOOK

BRA!



Svar på din kommentar; Sure bacon I'm Akon :)

Jag kan länka till dig, lr vi kan 'samarbeta' eller något sådant! :D

2010-11-29 @ 18:20:34
URL: http://abieberstorybook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0