Chelseas Första Kärlek, del 34

Tiden gick, och vi såg några uppträdanden, och nu var det dags för den första kategorin Justin var nominerad i.
“So, the winner of ‘Favorite Breakthrough Artist’ is…” sa värdinnan.
Justin satt och skakade med benen, han var nervös.
Jag viskade till honom, “You’re gonna win.”
“Justin Bieber!” ropade värdinnan, och alla började jubla.
Justin hoppade upp ur stolen med ett stort leende på läpparna, “Yes!” sa han.
Han gav mig, hans mamma och Scooter en kram och gick upp på scenen.
Han tog emot priset och gick fram till mikrofonen.
“Wow, thank you,” började han, “this means so much to me, umm, I wanna thank my fans, and my family for supporting me, and thanks to everyone who voted for me!” sa han och gick backstage.
Jag log brett för mig själv och kramade Pattie, hon log också. Någon minut senare kom Justin tillbaka till sin plats.
“Congrats Justin!” utbrast jag när han kom.
“Thanks honey,” sa han och kramade mig.
Han kramade många andra runt om också, innan han satte sig ner.
“I bet you’ll win all the other awards you’re nominated for too,” sa jag.
“Nah, I don’t think so, I’m competing with Usher, Eminem, Lady Gaga, you know, they’re all so much bigger than me…” sa han.
“Hey Bieber, don’t say that, soon you’ll be taller than me, don’t be sad just cuz’ you’re short man,” sa Usher skämtsamt bakom oss.
“Yeah, but seriosly, I don’t expect anything more,” sa han.

Justin vann, som jag hade trott, även Favorite  Male och Favorite pop/rock album.
Nu var det bara Artist Of The Year kvar, och Justin var nervösare än någonsin.
“Justin, take it easy, you’ve already won 3 awards, and you can’t tell how proud we are, just don’t be too hard on yourself if you don’t win this one okay?” sa Scooter till honom.
Justin nickade bara.

Värden började prata, “Now it’s time for the biggest, most wanted, award of the night, Artist Of The Year. And the winner is…”
Justin satt och tittade ner i marken, det såg ut som att han bad för sig själv.
“…CHUCK NORRIS!” ropade värden.
Justin tittade förvånat upp, alla skrattade.
“No, no, I’m sorry, I meant JUSTIN BIEBEEEEEER!” sa värden, och alla började jubla som galningar, applådera som aldrig förr, och Justin fick det största leendet på läpparna jag någonsin sett.
Han reste sig upp och han kramade mig hårt, han kramade Pattie, och han kramade alla han fick tag i. Han såg så lycklig ut, han bara skrattade.
Jag var så lycklig nu, för hans skull.
Han sprang upp på scenen och tog emot sitt pris.
“THANK YOU EVERYBODY!” skrek han och alla jublade ännu mer, “I love all of you, and, this is just, you know, it’s amazing, and I owe it all to my fans, and my family, you know, Scooter Braun, and ofcourse USHER!”
Jag tittade bak på Usher, som torkade en tår.
“I want all of you to know, that without Scooter Braun, Usher Raymond, Mum and Dad, I wouldn’t be here. They have helped me through all this. Stand up guys!” fortsatte han, och de ställde sig upp, de fick applåder och visslingar, “My fans, I love you guys, and, you know, you all helped me get here, it wouldn’t have happened without you, so THANK YOU!”
Jag applåderade och log, jag var så otroligt glad för hans skull.
När jag trodde att han skulle gå av scenen igen, så fortsatte han, “And one more thing, I want you to come up here with me, Chelsea,” sa han.
Jag stelnade till, shit, skulle jag komma upp på scenen med honom??? Jag vart jättenervös, men tog mig samman och gick upp. Alla skrek och klappade händerna.
Jag kom upp, och Justin la sin fria hand om min midja, “This is my beautiful girlfriend, yes, girlfriend, Chelsea!” sa han.
Alla blev som galna, och ställde sig upp och applåderade, de slutade aldrig, de bara fortsatte, jag stod där och flinade nervöst.
“She is the best girl I’ve ever met,” sa han, sedan tittade han på mig, rakt in i mina ögon, “I love you Chelsea, thank you for being there for me, and for being noone but yourself, I love you.”
Jag fällde okontrollerat flera tårar, “I love you too Justin,” snyftade jag.
Han kysste mig, mitt på scenen, och tog sedan min hand, och vi gick backstage.

Kommentarer
Postat av: Julia

aaasbra , mer :)

2010-11-29 @ 11:35:21
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0