Chelseas Första Kärlek, del 3

Jag såg att det var en VIP biljett till Justin Biebers konsert. Jag börade hoppa och skrika.
“Tack tack tack tack tack!!!! Jag älskar er!!!!!” sa jag och kramade och pussade de båda.
“Varsågod” sa mamma och pappa i mun på varandra och skrattade.

29e februari 2011

Jag stod ensam i kön utanför Hovet tidigt på morgonen, jag var först där. Jag hade bara fått en biljett till konserten eftersom jag faktiskt ville gå själv, ingen annan jag kände gillade JB så jag tyckte att det var lika bra att gå ensam. Men jag skulle ju egentligen inte vara ensam eftersom Justin och 10000 skrikande tjejer också skulle vara där…
Efter några timmar var det dags för soundcheck, jag var längst fram bland ca 200 tjejer som skrek som galningar. Jag var så nervös och förväntansfull och kunde knappt få fram ett ljud när killen med stort K kom ut på scenen och skrek “Hej Stockholm!” på typ svengelska.
Han började snacka med publiken och gav ordet till vissa som räckte upp handen. Till slut vågade jag, och han pekade på mig och sa “The pretty girl in the purple Converse, do u have a question?”
Jag nickade ivrigt och en vakt gav mig en mikrofon.
“Hi my name is Chelsea,” sa jag och hann inte fortsätta innan han svarade.
“Thats a beautiful name, hi Chelsea!” och log sitt underbara leende.
“Thanks…” jag rodnade och kom bort mig lite, men fortsatte, “so, do you like Swedish girls?” jag skrattade lite och gav tillbaka mikrofonen till vakten.
“Yes, ofcourse I do, Swedish girls are very cute!” sa han och blinkade mot mig med ena ögat.
Jag fick hjärtklappning och fortsatte rodna och fnittra.
Soundchecken höll på i ca 40 minuter till, och han dansade och sjöng lite för oss.
“I want to thank you all for coming, and I love all of you! Enjoy the show, and take care!” sa han och gick backstage.
Jag började snacka med massa tjejer runt omkring mig som var avundsjuka för att han hade svarat mig så flörtigt, och vi skrattade och pratade i ungefär 2 timmar tills hela Hovet var fullt och showen började.
Justin kom ut på scenen och började sjunga på ‘Love Me’. Mitt hjärta smälte…
När han hade sjungit nästan alla sina låtar började jag förstå att det snart var över, men då skrek han “Who wants to be my baby!?” och alla började skrika som galningar började trycka hårdare och hårdare framåt. Jag trycktes tightare och tightare mot staketet när han började sjunga på ‘Baby’. Jag kände att det började bli jobbigt att andas.
“Hallå sluta trycka, jag mosas här framme!” försökte jag skrika till de bakom mig, men de bara fortsatte. Jag började se suddigt, och snart såg jag inget alls, det hade blivit svart för ögonen.
När jag började få tillbaka medvetandet lite märkte jag att jag låg på marken och var nästan helt nedtrampad av alla fans. Jag såg en vakt komma springandes mot mig och bar upp mig i famnen och bar mig över staketet till en vakt på andra sidan. Jag hörde Justin säga “Hey everyone, you have to take it easy, you are hurting eachother when you push that hard! Can all of you on the floor just take two steps back, cuz people in the front row cant take it. Thanks guys!” sen fortsatte han sjunga.
“How do you feel?” frågade vakten som bar på mig.
“I dont know, it hurts…” svarade jag.
“Where?”
“Like everywhere, in my leg, my arm, my ribs…” jag visste kunde inte säga ett speciellt ställe för hela kroppen gjorde ont, verkligen överallt!
“You are going to be okay, just breathe.” vakten försökte lugna mig. Jag hade obeskrivligt ont, men jag kunde ändå inte sluta tänka på att jag missar slutet på konserten. Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka…

Kommentarer
Postat av: Emma

skit bra , när kommer nästa del ? :D

2010-11-08 @ 16:17:41
URL: http://fotoemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0