Chelseas Första Kärlek, del 22

Han strök handen genom mitt hår och log, “are you really great enough to go out?” frågade han.
“Yes, ofcourse, I promise,” ljög jag igen och log.
“Alright then, I’ll go get dressed,” sa han och reste sig upp.
Jag gick till badrummet och fixade till mig lite, jag satt upp håret i en hög hästsvans och tog lite rouge och mascara, till sist fyllde jag i ögonbrynen och gick till min garderob. Jag satte på mig ett par tighta mörkblå jeans, ett svart linne och en rosa Adidas tröja. Jag gick tillbaka till mitt rum.
“Jag är färdig nu,” sa jag utan att tänka efer, “Haha, oops!”
“Yeah, right…” sa Justin och skrattade.
Jag rodnade, “emm, I’m done.”
“I can see that, you look pretty,” sa han och log. Han kom emot mig och gav mig en puss på kinden.
“Shall we go?”
Jag nickade och gick ut i hallen, jag tog på mig en svart dunjacka och rosa-vita Adidas high tops, Justin tog på sig sin jacka och ett par svarta Nike dojor.
Vi gick ut i kylan, och började gå mot stan. “This way,” sa jag och drog med honom i rätt riktning.
“Alright, is there as many stores as in Stockholm?” frågade han.
“No, really not, it’s nothing compared to Stockholm I guess,” sa jag och kollade ner i marken.
“That’s actually pretty nice, I like smaller towns,” sa han och log.

Vi kom fram till stan, och jag drog med honom in på Intersport.
“I love this sweater!” sa jag och höll up en ljusblå Adidas tröja med tre rosa ränder, Adidas var mitt favoritmärke.
“Wow, that’s sweet,” sa han och log, “try it on!”
Jag tog av mig min jacka och tjocktröja och gav till honom, jag provade tröjan.”
“It looks good on you,” sa han och tittade på mig nerifrån och upp.
“Thanks…”
Jag tog av mig tröjan och såg att det var rea, den kostade 400kr istället för 800kr. Jag tog på mig min tröja och jacka och tog tröjan jag provat med mig, “Let’s see if we find something for you,” sa jag och gick mot rulltrappan. Han följde efter.
“Check those out!” ropade han när vi kom upp för trappan till skoavdelningen, “sweet.”
Det var ett par röda skinnconverse, riktigt snygga.
“Yeah, they would look great on you,” sa jag när han tog upp ett par i sin storlek.
Han provade skorna, “perfect,” sa han.
“You should buy them!” sa jag och log.
Han la tillbaka skorna i kartongen och tog med sig den, “I will,” sa han och flinade.
“Are you done here?” frågade jag sedan.
“Yes, are you?”
“Yeah, I’m done, let’s go pay,” sa jag och vi gick mot kassorna.

Justin ställde sig före mig i kön och tog tröjan från mig, “no way you’ll have to pay for that,” sa han och flinade så stort han kunde.
“What? Ofcourse I’ll pay for it, it’s obvious,” sa jag och tog tillbaka tröjan och skrattade.
“Nah, it’s not,” sa han och tog tillbaka tröjan och la den på disken direkt när han kommit fram.
Jag viskade till honom, “Justin, you shouldn’t have to pay for all my stuff.”
“Chelsea, it’s no big deal, I have enough, I want to pay for you, I’ll do anything for you,” sa han och drog sitt kort i kortläsaren, “I want to, I promise,” han log och tog emot kassen.
“Thank you,” sa jag och tittade ner i marken. Han la sin arm om mig och vi gick ut ur affären.

“Let’s go in here,” sa jag när vi kom till H&M, “I need some stuff.”
“Sure,” sa han och följde efter. Jag tog tag i hans hand och drog med honom upp i rulltrappan.
“So, what do you need?” frågade han.
“Emm, some, emm, underwear,” sa jag och tittade ner i golvet igen. Jag visste inte varför jag skämdes.
“Okay,” sa han och nickade.
Vi kom upp på övervåningen och jag gick mot damavdelningen.
“Maybe you wanna go to the men’s section?” sa jag.
“Nah, I’ll be your style advice,” sa han och blinkade åt mig.
Jag fnissade bara lite till svar.
Jag gick runt och tittade lite bland hyllorna, jag behövde bh:ar, trosor och strumpor, jag plockade på mig  5 bh:ar som jag tänkte prova.
“I’ll go try these out,” sa jag till Justin. Jag antog att han skulle gå och kolla någon stans så länge.
“Alright,” sa han och följde efter mig till provrummen. Det började pirra i magen, skulle han vilja se mig i bh?

Jag gick in i ett provrum och testade den första, den var i vit spets med små rosor på banden.
“How’s it going?” frågade han efter en stund.
“Emm, I think it’s too big,” sa jag.
“Should I go get you a smaller one?” frågade han.
Shit, skulle jag våga säga min bh storlek till honom? “Eeh, yeah, could you get one in size 70 A, please?” sa jag till slut.
“Yes”
Jag passade på att prova en annan så länge, den var rosa och svart. Helt plötsligt öppnades draperiet, där stod Justin och tittade förvånat, och där stod jag i jeans och bh. Det var väl egentligen ingen fara, men jag skämdes ändå jättemycket.
“Oh, I’m sorry, I thought…” sa han.
“It’s okay, thank you,” sa jag och tog bh:n han höll i. Jag var nog röd som en tomat.
“Well, you look pretty hot,” sa han efter en stund. Han hade inte gått ut än.
Jag blev ännu rödare i ansiktet. Han flinade. Han gick emot mig, jag stod som fastfrusen, han kom närmre och närmre, och la händerna om min midja. Han förde sitt ansikte närmre mitt, och vi kysstes. Det var en underbar kyss, så spännande, i ett omklädningsrum på H&M.
Plötsligt var den någon som harklade sig, “Ursäkta, ska ni prova kläder eller kan ni gå ut?” frågade en äldre kvinna som såg bitter ut.
“Emm, förlåt,” sa jag och föste ut Justin, “I have to get dressed.”
Jag tog på mig min egna bh och min tröja och gick ut.
Jag tittade på kvinnan, som blängde på mig, och jag kunde inte hålla mig, “bara för att du är för bitter för ett kärleksliv,” sa jag. Jag ångrade mig direkt när jag sagt det. Kvinnan blev högröd i ansiktet och såg nu riktigt förbannad ut. Justin knackade på min axel, “what’s up?” frågade han.
Jag han inte svara innan kvinnan kom fram till mig, “du var mig en oförskämd liten snorunge,” sa hon. Jag blev lite chockad, och sen gav hon mig en örfil och vände på klacken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

SÅÅÅÅÅÅÅÅ GRYYYYYMMMMTTTT BRAAAAAAA!!!!

HOPPAS NÄSTA KOMMER SNART!!! LÄNGTAR!!! :D <3

2010-11-16 @ 21:24:08
Postat av: Jasmine

Seriöst, det här är sjukt bra :D Du skriver så målande utan massor tråkig information så att man blir uttråkad! Blir så mycket bättre med Engelska också ♥ Mer ikväll :D?

2010-11-16 @ 21:30:27
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Evalyn<3

jätte bra du måste skriva en till snälla?

2010-11-16 @ 21:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0