Chelseas Första Kärlek, del 17

Här kommer den, bara för att ni va så otroligt duktiga att kommentera ;)




Chelseas synvinkel


Jag var så glad inombords nu! Jag skulle på middag med Justin, hans mamma och hela teamet! Hur coolt var inte det? Tänk vilken bra timing det här hände på också, mitt på lovet. Jag funderade på vad jag skulle säga till mina kompisar, jag hade tackat nej till att göra något hela veckan, och bara sagt att jag hade andra planer. Ingen skulle väl tro mig om jag sa att jag hade varit med Justin Bieber, att han hade sovit över hos mig, att vi hade kyssts.
Om jag skulle fortsätta fundera så här kunde jag ju hålla på i evigheter.
Jag ringde en taxi och sa att jag skulle till NK i Stockholm, sen ringde jag mamma, jag hade trots allt inte frågat de än, men jag tänkte åka vad de än sa!
“Hej mamma,” sa jag.
“Hej gumman, vad gör du?” frågade hon.
“Jo, det är det som är grejen, jag har blivit bjuden på middag…” sa jag.
“Jaha, vi som skulle hem till Lotta och Marco, vem har bjudit dig?”
“Okej… Justin och hans mamma,” sa jag och log för mig själv.
“Nähä? Gud så roligt! Det kan du ju bara inte tacka nej till,” sa hon och lät otroligt exalterad.
“Jag vet! Det är i Stockholm, så jag har ringt en taxi, jag tar väl tåget hem antar jag,” svarade jag.
“Men har du pengar till det då?” frågade mamma.
“Ja, jag har på kortet, oroa dig inte, jag har pengar undanlagt, men jag måste gå nu!” sa jag.
“Vad bra, men du får ha det så himla roligt! Och hälsa från mig och pappa!”
“Jaa, hej då!” sa jag och la på luren.

Jag gick till badrummet och fixade till mig lite snabbt, tog på lite mascara och plattade håret lite halvt.
Nu såg jag att taxin stod utanför, så jag tog på mig mina ytterkläder och gick ut.

“Hej, ska du till NK?” frågade taxichauffören när jag kom in i bilen.
“Precis,” svarade jag.
“Vad händer på NK vid den här tiden? Det har varit tjejer utanför hela dagen,” sa han.
“Justin Bieber har signerat böcker, men inte nu längre,” sa jag och log.
“Jaha, den där flickidolen? Min dotter älskar honom, hon kanske var där med sin mamma…” sa han.
“Ja det hoppas jag!” sa jag.
“Men vad finns det är göra där så här dags?” frågade han mig, han var tydligen nyfiken.
“Jag ska bara möta upp en kompis där,” sa jag och flinade lite.

Vi var framme efter ungefär en timme, jag gick ut ur bilen när jag hade betalat och ringde Justin.
“Hi Chelsea, are you there yet?” svarade han.
“Yes, I’m outside the entrance now,” sa jag.
“Look inside!” sa han. Jag tittade in genom en ruta, han stod och viftade med armarna för att få min uppmärksamhet. Jag la på luren och gick in.

“Hi, I’ve missed you,” sa han när jag kom emot honom, han gav mig en kram.
“Aaw, I’ve missed you too,” svarade jag.
“So should we go eat? Mum and the team are inside that restaurant,” sa han och pekade över gatan.
“Oh, yeah, I’m pretty hungry,” sa jag.
Vi gick hand i hand över till restaurangen, vi gick in genom dörren. Jag såg att hela teamet satt och pratade och skrattade högt vid ett bord.
“Hello honey!” sa Pattie och reste sig upp och gav mig en kram.
“Hi,” sa jag och log.
Jag hälsade på alla och Justin drog ut en stol till mig, jag satte mig och han satt sig bredvid.
Jag beställde en fisksoppa och en Cola Light.
Justin tog oxfilé och Sprite.
Vi fick in vår mat och började äta, det var supergott.
“This was amazing,” sa jag.
“Yes, mine too,” sa Pattie och log.
“Hey guys, I wanna make a toast,” sa Justin och lyfte glaset, han fortsatte, “For the amazing time we have had here in Sweden, for my awesome team, mum, and for Chelsea!”
Jag rodnade lite och vi lyfte våra glas och skålade.
Alla pratade och skrattade och vi hade en jättetrevlig kväll.
Notan kom in, “How much did my food and drinks cost?” frågade jag Pattie som hade notan i handen.
“Nothing darling, we will take care of this, don’t worry,” svarade hon och log.
“No, Justin paid for me last time,” sa jag.
“But there’s no problem, we have had such a great time with you, and we want to pay,” sa hon och gav sitt kort till kyparen.
“Well, thank you so much, I don’t know how I can make this up to you, you guys have done so much for me these last couple of days,” sa jag.
“Oh, I’m so glad to hear that, we have all enjoyed having you here,” svarade hon och la en arm runt mig.
Jag tog mig mod och harklade mig för att få allas uppmärksamhet, “Guys, I have something to say,” sa jag. Alla tysnade och log, jag fortsatte, “I want to thank all of you for this amazing time. Before this I was actually dreaming of meeting you guys, saying ‘hi’ would have been a huge dream come true for me. To hang out with you have been an amazing experience. Thank you so much, and thanks Justin for being the nicest boy I’ve ever met…” sa jag och rodnade, jag satt mig ner på min stol igen. Justin kramade mig och sa, “Thank you, you’re an amazing girl.”
“And you’re an amazing boy,” viskade jag till honom.
Alla började resa sig upp, och vi började ta på oss jackorna. Vi gick ut ur restaurangen, och alla stod och småpratade en stund utanför.
“What’s the clock?” frågade jag Justin.
“It’s 10.45,” svarade han, “Why?”
“I have to take the train home, and it will leave 10 past 11,” svarade jag. Det var sorgligt att lämna de, att lämna Justin. Det här kanske faktiskt var den sista gången vi kunde ses innan han åkte vidare, inte roligt…
“Naw, I’ll get you a cab,” sa Justin och la en arm runt mina axlar och klappade på min arm.
“Okay, thanks,” jag började känna mig väldigt sorgsen.
“Are you sad?” frågade han.
“I just don’t want to leave you, I don’t want this to be the last time I see you,” svarade jag.
“Oh sweetie, I don’t want to leave you either, but I have to,” sa han och såg mig i ögonen.
Jag torkade en tår, “well, I hope we will meet atleast some day,” sa jag och fällde flera tårar.
Han torkade bort de och kramade om mig hårt, “are you crazy? I will talk to you as often as I can, and we will meet as often as we can, I promise,” han log och lyfte upp min haka med handen.
“I really hope so,” sa jag och lutade huvudet mot hans axel, han klappade mig på ryggen.
“I promise, I really do,” sa han.

Jag såg att en taxi kom och körde in vid trottoarkanten, det var min taxi, chauffören gick ut ur bilen och frågade om det var vi som skulle åka. Jag såg att det var samma som hade kört mig dit, “Ja det är jag igen!” sa jag.
“Jaha, där ser man,” svarade han, han stannade upp, “är inte det där….?”
“Jo, det är Justin Bieber,” sa jag och log.
Chauffören blev alldeles till sig och ville ha autografer till sin dotter. Medan Justin skrev gick jag och kramade alla i hej då, det blev lite känslosamt när jag kramade Pattie.
“I really think you have been good for him, he hasn’t been this happy in a long time,” sa hon och vi kramades länge.
“I’m glad to hear that, thank you for everything, I’ve had the time of my life, and I hope to see you again Pattie,” sa jag.
Justin kom och gav mig en sista kram innan jag skulle åka, “Bye Chelsea, I’ll miss you so much,” sa han när vi kramades.
“I’ll miss you even more,” svarade jag. När vi hade slutat kramats tittade han på mig, gav mig en puss på kinden och vinkade.
“Bye Justin,” sa jag och torkade ännu en tår.
“Bye Chels.”
Jag gick in i taxin och satt mig. Chauffören var fortfarande uppspelt, han pratade med mig hela resan, men jag lyssnade knappt, jag bara nickade och mumlade något ibland. När jag väl kom fram ville han inte ens ha något  betalt för att han var så glad, jag tackade och gick ut.

Jag gick in genom dörren, “hallå,” ropade jag.
“Hej, har du haft det bra?” frågade pappa.
“Otroligt bra,”  svarade jag, “men jag ska sova nu, puss.”
“Okej, god natt!” sa mamma och pappa.

Jag gick och la mig i min säng, alla tankar snurrade runt i huvudet. Jag mådde bra över att ha haft en sån underbar kväll, och dåligt över att jag inte visste när jag skulle få träffa honom igen.
Jag kunde knappt sova på hela natten, och klockan 11 på morgonen fick jag ett sms, från Justin: ‘Hi sweetie, can you call me when you see this?’
Jag ringde direkt, och han svarade snabbt.
“Hey Chels,” sa han.
“Hi,” svarade jag.
“I’m so sad to say this, but we have to leave today, we are leaving in one hour, something went wrong with the plane booking and stuff, I don’t know,” sa han och lät lite ledsen.
“Okay, well, thank you for everything, I hope to see you soon…” sa jag.
“That’s the problem, I won’t have a single day off in 4 months, atleast not enough much free time to go back here, or to take care of you if you came to visit. I’m truly sorry,” nu lät han verkligen ledsen.
“Oh,” jag började gråta lite tyst, det här var otroligt jobbigt, men han skulle inte behöva få skuldkänslor…
“Chelsea, I love you, and thanks for being there for me, for being a true friend,” sa han.
“I love you too, thanks, take care Justin,” svarade jag.
“I will, take care, bye.”
“Bye.”

Jag satt mållös i sängen, tittade bara framför mig.

Kommentarer
Postat av: Emma

Omg jag sitter här och gråter fyfan vad bra !!! :') <333333

2010-11-11 @ 22:13:45
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: Julia

s-s-s-superbra (yyyyy'

längtar tills nästa del kommer ;pp

2010-11-12 @ 18:26:54
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0