Chelseas Första Kärlek, del 1

Här är en berättelse om Chelsea, en helt vanligt tjej från staden Uppsala vars dröm kom att gå i uppfyllelse… :)

“Chels, kom och titta!” det var min kompis Nina som ropade på mig.
Jag gick från hallen till hennes rum för att kolla vad hon ville visa. Hon satt framför sin laptop och kollade på något klipp på Youtube.
“Du måste bara se det här! Han heter Justin, är typ 14 bast och sjunger som en gud!” hon satt på en video som hette “Justin singing So Sick by Ne-Yo”, och jag tittade.
När videon var slut var jag mållös, “jäklar, den där killen är ju grym” tänkte jag.
“Åh vad bra han var,” fick jag fram, “jag slår vad om att han slår igenom om ett år eller två, det måste han.”

2 år senare….

Jag slog på MTV och slängde mig på sängen efter en lång skoldag. Jag sjöng med lite tyst till låten som gick på tv:n.
“Baby, baby, baby, oh like baby, baby, baby no like….” Den där låten var fast på min hjärna, men jag hade inte tänkt så mycket på vem det var eller så, konstigt nog. Visst var jag medveten om att det rätt söta killen hette Justin Bieber, men det var inte mer med det. Plötsligt slog det mig, “nämen shit, det är ju han!” det var ju Justin, Justin som jag och Nina hade sett på Youtube för 2 år sen! Han som var så galet duktig, han som jag gissat skulle slå igenom stort, han som jag av någon sjuk anledning inte kollat upp igen efter den dagen hos Nina. Han hade inte över huvud taget lika frisyr eller så, men det måste ju vara han, eller hur? Jag gick genast in på datorn och googlade på “Justin Bieber”, och jag fick den informationen jag sökte. Det var samma kille som jag sett en video på för 2 år sedan. I flera timmar satt jag och sökte på nätet och kollade på klipp med honom i, det var som att jag hade blivit beroende.

Det var först när mamma ropade att middagen var klar som jag faktiskt märkte att jag var hungrig.
Jag gick till köket och satte mig vid bordet, utan att jag själv kunde kontrollera det så började jag babbla om Justin. Mamma och pappa tänkte väl att det bara var en ny flickidol som jag snart skulle ha kommit över, men de hade fel, så fel

Efter middagen gick jag tillbaka till mitt rum och började kolla på massa intervjuer och liknande med Justin i. Jag kunde inte sluta. Jag bestämde mej för att skaffa Twitter, för att kunna följa honom där, jag valde användarnamnet chelseabieber, det slutade med att jag läste hans gamla tweets i flera timmar. Jag kom på mig själv när jag kollade på klockan, den var 03.21.
“Jävlar, jag måste ju upp halv 7 imorgon…” tänkte jag, och tvingade mig själv att börja avsluta. Innan jag loggade ut skrev jag bara ett snabbt meddelande: @justinbieber ur so amazing!
Sedan stängde jag av datorn och bäddade ner mig i under täcket…

Jag vaknade av alarmet klockan 06.30 och tog en dusch, sedan åt jag en macka och yoghurt till frukost och gjorde mig inordning. Klockan 08.00 var jag på väg ut till cykeln och begav mig mot skolan. Hela dagen gick åt till att berätta för mina kompisar hur underbar Justin var, till svar fick jag typ “Han låter som en tjej”, “han ser ut att vara 11 år” och liknande. Jag hade alltid varit stark och stått upp för mina åsikter, så jag sket i vad de tyckte, för jag hade hittat min prins…

Hela vägen hem funderade jag på vad man skulle skriva på Twitter för att han skulle märka en, det kanske aldrig kommer hända, men man kan ju alltid hoppas…

Kommentarer
Postat av: Julia

s-s-s-superbra! (yy)

längtar tills nästa del ;pp

2010-11-07 @ 15:56:04
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0